استانداردهای لازم الاجرا در سامانه های فتوولتائیک متصل به شبکه

فتوولتائیک-تکسا-استراکچر-خورشیدی

تدوین، تنظیم و رعایت استانداردهای ملی و بین المللی از جمله دستاوردهای استانداردسازی، برای موثر بودن و بهینه سازی فعالیت ها درعرصه های مختلف صنعت می باشد.

استانداردها موافقت نامه هایی هستند، شامل ویژگیهای فنی و یا معیار دقیق که به عنوان قوانین، دستورالعمل ها ویا تعاریف و ویژگیها مورد استفاده قرار می گیرند و مواد، محصولات، فرایندها و خدمات متناسب تعریف شده با اهداف را تضمین می نمایند. لذا توسعه بدون رعایت استاندارد ممکن نیست.

برای ساماندهی، ادامه روند رشد تکنولوژی، تولید تجهیزات، نصب و راه اندازی سامانه های فتوولتائیک استانداردهایی توسط تولید کنندگان، نصب کنندگان و سیاست گذاران انرژی درجهان تدوین گردیده و در حال اجرا هستند.

در داخل کشور نیز مجموعه صنعت برق در حوزه تولید و تامین انرژی الکتریکی ملزم به رعایت استانداردهای مربوط به آن میباشد. لذا در سامانه های فتوولتائیک به عنوان یکی از منابع تولید پراکنده به شبکه برق کشور، به رعایت استانداردهای بین المللی موجود و هم به موارد خاص و پیشبینی موارد ویژه شبکه توزیع محلی نیاز دارد. التزام به رعایت استانداردهای کیفیت توان تعیین شده برای سطوح مختلف شبکه ضرورتی مضاعف می یابد.

در این گزارش ابتدا عناوین استانداردهای ملی (لازم الاجرا) و بین المللی تدوین شده در زمینه سامانه های فتوولتائیک متصل به شبکه از جمله تجهیزات مورد استفاده شامل مدول و اینورترهای مورد استفاده و شرایط سامانه آورده شده است. در بخش بعد شرح مختصر و توجیهی در لازم الاجرا بودن برای هرکدام از استانداردهای مندرج در بخش نخست، گردآوری و ارائه شده است.

جهت مشاهده متن کامل استاندارد فوق اینجا کلیک کنید.

منبع: http://www.satba.gov.ir

 

[blog_carousel heading=”مقالات سولار” heading_icon=”icon-certificate” item_width=”3″ crop=”true” display_excerpts=”false” style=”plain_carousel” list_orderby=”date” list_order=”DESC” max_item=”10″ categories=”سولار” ids=”” limit_chars=””]

 

[wcproduct_carousel heading=”” heading_icon=”” item_width=”3″ style=”plain_carousel” list_orderby=”date” list_order=”DESC” max_item=”100″ categories=”استراکچرهای-خورشیدی” ids=””]

شرکت مهندسی تکسا، طراح و تولید کننده انواع استراکچرهای خورشیدی و سازه های فلزی  

برای مشاهده قیمت و نحوه ی فروش استراکچرهای خورشیدی تکسا با ما تماس بگیرید.

 

 

 

لوگوی تکس نوشته تکسا

تیم مهندسی تکسا رسام کاسپین

هر آنچه در مقالات تکسا می‌خوانید، حاصل یک عمر کوشش تیمی است، کوششی در جهت درست ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. امیدواریم تلاش های مجموعه‌ی ما مورد رضایت شما باشد.

پیشنهاد میکنم این مقالات هم بخوانید!

ساعت کاری مجموعه : 8 صبح الی 5 بعدظهر

با ما تماس بگیرید : 09913900640