برآورد تابش خورشیدی در ایران

انرژی خورشیدی-تکسا-استراکچر خورشیدی

انرژی خورشیدی به فاکتورهای هواشناسی ، جغرافیایی ، اقلیمی و فراجوی بستگی دارد. بهترین راه اندازه گیری انرژی خورشیدی نصب پیرانومترها در ایستگاهها و خواندن اطلاعات ضبط شده توسط آنها می باشد.

در نبود دستگاههای اندازه گیری، اطلاعات صحیح و دقیقی از میزان انرژی خورشیدی در دسترس نمی باشد، از طرفی میزان متوسط خطا در دستگاههای اندازه گیری گاه به ۳۰ درصد می رسد، که مهمترین علت آن عدم کالیبراسیون دستگاهها و وجود گرد و غبار در آنها می باشد، پس می توان گفت مدلهای تجربی که بر پایه برآورد انرژی خورشیدی طراحی شده اند، در نبود دستگاههای اندازه گیری می توانند مفید واقع شوند.

برای بیان و تایید مدلهای تجربی و یا ارتباط داده های طولانی مدت و ساختار فضایی مدلها، اطلاعاتی در سطح وسیع مورد نیاز می باشد. در مطالعات کاربردی نمی توان تمام فاکتورهای موثر را با هم در نظر گرفت، در نتیجه برای پیش بینی تخمین میزان انرژی خورشیدی فقط از تعدادی از پارامترهای اقلیمی استفاده می شود.

اولین فاکتوری که در بیشتر فرمولهای تجربی مورد توجه قرار میگیرد ساعات آفتابی است که برای برآورد میزان انرژی خورشیدی استفاده می شود. ساعات آفتابی تنها پدیده طولانی مدت است که اطلاعات اندازه گیری شده آن حاضر، دقیق، قابل اعتماد و قابل استفاده برای دستیابی به میزان دقیق تابش خورشیدی و تخمین آن به سطح زمین می باشد.

 

جهت مشاهده متن کامل این مقاله اینجا کلیک کنید.

 

شرکت مهندسی تکسا، طراح و تولید کننده انواع استراکچرهای خورشیدی و سازه های فلزی

برای مشاهده قیمت و نحوه ی فروش استراکچرهای خورشیدی تکسا با ما تماس بگیرید.

لوگوی تکس نوشته تکسا

تیم مهندسی تکسا رسام کاسپین

هر آنچه در مقالات تکسا می‌خوانید، حاصل یک عمر کوشش تیمی است، کوششی در جهت درست ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. امیدواریم تلاش های مجموعه‌ی ما مورد رضایت شما باشد.

پیشنهاد میکنم این مقالات هم بخوانید!

ساعت کاری مجموعه : 8 صبح الی 5 بعدظهر

با ما تماس بگیرید : 09913900640