ضوابط اتصال نیروگاه های بادی بزرگ به شبکه سراسری برق

انرژی-تجدیدپذیر-تکسا-استراکچر-خورشیدی

اتصال نیروگاه های بادی بزرگ به شبکه برق:

با توجه به مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت نیروگاه هایی که از سوخت های فسیلی استفاده می کنند، امروزه استفاده از انرژی های تجدید پذیر (انرژی های نو) اهمیت ویژه ای یافته است.

رویکرد گسترده به انرژی های تجدید پذیر و حمایت های دولت در این زمینه، باعث شده است که استفاده از فن آوری های جدید برای تولید برق در کشور روزبه روز بیشتر شود.

یکی از انواع انرژی های تجدید پذیر، انرژی بادی است که با توجه به بادخیز بودن کشور، دارا بودن مناطق مناسب برای احداث نیروگاه بادی و همچنین قیمت تمام شده مناسب، بیشتر از سایر انواع منابع انرژی تجدید پذیر مورد توجه قرار گرفته است.

استفاده از این انرژی برای تولید برق، مزایای متعددی از جمله استحصال انرژی رایگان و بدون هزینه سوخت، احداث و بهره برداری آسان و سریع، کاهش تلفات و آزادسازی ظرفیت خطوط انتقال انرژی در صورت استفاده در محل مصرف و مهم تر از همه عدم انتشار آلاینده های زیست محیطی و حفظ محیط زیست را در پی دارد.

از معایب کاربرد انرژی بادی در تولید برق می توان به عدم قطعیت در توان تولیدی، کاهش کیفیت توان (به علت تزریق هارمونیک و فلیکر به شبکه)، کاهش پایداری فرکانس (به علت کاهش اینرسی مؤثر شبکه)، خروج نیروگاه های بادی در صورت ایجاد خطا در شبکه (به علت حساسیت بالای آ نها) و کاهش پایداری گذرای ولتاژ شبکه (در مورد توربین های سرعت ثابت) اشاره کرد.

جهت مشاهده متن کامل این مقاله اینجا کلیک کنید.

منبع: پژوهشگاه نیرو وزارت کشور

 

[blog_carousel heading=”مقالات سولار” heading_icon=”icon-certificate” item_width=”3″ crop=”true” display_excerpts=”false” style=”plain_carousel” list_orderby=”date” list_order=”DESC” max_item=”10″ categories=”سولار” ids=”” limit_chars=””]

 

[wcproduct_carousel heading=”” heading_icon=”” item_width=”3″ style=”plain_carousel” list_orderby=”date” list_order=”DESC” max_item=”100″ categories=”استراکچرهای-خورشیدی” ids=””]

 

شرکت مهندسی تکسا، طراح و تولید کننده انواع استراکچرهای خورشیدی و سازه های فلزی

برای مشاهده قیمت و نحوه ی فروش استراکچرهای خورشیدی تکسا با ما تماس بگیرید.

لوگوی تکس نوشته تکسا

تیم مهندسی تکسا رسام کاسپین

هر آنچه در مقالات تکسا می‌خوانید، حاصل یک عمر کوشش تیمی است، کوششی در جهت درست ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. امیدواریم تلاش های مجموعه‌ی ما مورد رضایت شما باشد.

پیشنهاد میکنم این مقالات هم بخوانید!

ساعت کاری مجموعه : 8 صبح الی 5 بعدظهر

با ما تماس بگیرید : 09913900640