انواع سلول های خورشیدی

انواع-سلول های-خورشیدی-تکسا

سلول های خورشیدی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که هر کدام به طریقه ی ساخت خودشان مربوط می شوند ، سلول های از نوع amorphous silicon , polycrystalline ,monocrystalline را می توان در بازار ایران به قیمت های مناسبی تهیه نمود.

سلول های پولی کریستال در ساختار کریستالی خود وضعیت نا همگونی دارند و این به دلیل تبلور سریع مواد سیلیکونی در هنگام خارج نمودن این سلول ها از کوره های مخصوص دیفیوژن می باشد.

پنل خورشیدی پلی کریستالین-تکسا
پنل خورشیدی پلی کریستالین-تکسا

 

بر خلاف این سلول ها ، سلول های مونو کریستال دارای ساختار یکنواختی می باشند و در هنگام خنک نمودن آنها از ترفند های مخصوصی استفاده می شود که به همین دلیل باعث گران تر شدن آنها نسبت به پولی کریستال ها می شود.

پنل خورشیدی مونوکریستالین-تکسا
پنل خورشیدی مونوکریستالین-تکسا

 

سلول های نوع amorphous دارای ساختار کربنی می باشند و بارز ترین ویژگی آنها تولید الکتریسیته در وضعیت های آب و هوایی نامناسب بارانی و ابری هست که به همین علت ، از این سلول ها در مناطقی که آب وهوای غیر آفتابی دارد بیشتر استفاده می شود.

پنل خورشیدی آمورف سیلیکونی-تکسا
پنل خورشیدی آمورف سیلیکونی-تکسا

اگر بخواهیم این سه نوع سلول را از نظر بازده مقایسه کنیم ،سلول مونو دارای بیشترین بازده در حدود ۹۱ درصد و سلول های پولی دارای بازده حدود ۹۲ درصد و سلول های amorphous حدود ده درصد ،خواهند بود.

ساختار داخلی انواع پنل خورشیدی-تکسا
ساختار داخلی انواع پنل خورشیدی-تکسا

ولی باید در نظر داشته باشیم که سلول های پولی و مونو در صورتی که مانعی باعث عدم تابش نور به سطح آنها شود ، منجر به کاهش شدید ولتاژ خروجی و در نتیجه توان خروجی خواهد شد. پس در استفاده از این نوع باید همواره سطح آنها رو به سمت خورشید بوده و عاری از وجود گرد و غبار باشد. در شکل زیر یک نمونه از این سلول ها نمایش داده شده است.

انواع پنل های خورشیدی-تکسا
انواع پنل های خورشیدی-تکسا

 

 

 

شرکت مهندسی تکسا، طراح و تولید کننده انواع استراکچرهای خورشیدی و سازه های فلزی

برای مشاهده قیمت و نحوه ی فروش استراکچرهای خورشیدی تکسا با ما تماس بگیرید.

لوگوی تکس نوشته تکسا

تیم مهندسی تکسا رسام کاسپین

هر آنچه در مقالات تکسا می‌خوانید، حاصل یک عمر کوشش تیمی است، کوششی در جهت درست ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. امیدواریم تلاش های مجموعه‌ی ما مورد رضایت شما باشد.

پیشنهاد میکنم این مقالات هم بخوانید!

ساعت کاری مجموعه : 8 صبح الی 5 بعدظهر

با ما تماس بگیرید : 09913900640