باطری های ذخیره کننده انرژی

باطریهای-ذخیره-کننده-انرژی-استراکچر-خورشیدی-تکسا

باطری یک وسیله ی ذخیره کننده ی انرژی الکتریکی می باشد و کاربرد های فراوانی دارد. باطری های اولیه به این صورت ساخته می شدند که یک ماده شیمیایی و الکترولیت به همراه کمی آب مقطر در قسمت های جداگانه داخل باطری قرار می گرفتند و در صورت کاهش این مواد نیاز به تزریق دوباره پیدا می کرد.

امروزه باطری ها به صورت کاملا بسته در اختیار کاربر قرار می گیرد و امکان استفاده دوباره از آنها وجود ندارد و در عوض نیاز به رسیدگی دوره ای و حفاظت باطری بسیار کاهش می یابد. باطری های مخصوص سلول های خورشیدی با باطری های مخصوص اتومبیل ها متفاوت می باشد.

این باطری ها دارای چرخه پر و خالی شدن بسیار بوده و بر خلاف باطری های معمولی ، در برابر پر وخالی شدن به دفعات زیاد مقاومند.

باطری ها در هر حال نیاز به نظارت ماهانه دارند و در صورت عدم رسیدگی امکان فاسد شدن آنها نیز وجود دارد پس هنگام تهیه باطری ها به تاریخ مصرف آنها دقت نمایید.

یکی از مشخصات باطری ها میزان بار ذخیره شده درآن هست که با واحد آمپر ساعت سنجیده می شود.مثلا یک باطری ۹۱ آمپر ساعت میتواند تا دو ساعت بار مورد نیاز جریان ۲۱ آمپری را تولید نموده و به شبکه بار تحویل دهد. هرچقدر آمپرساعت زیاد باشد امکان ذخیره ی بار بیشتری وجود دارد.

با توجه به ولتاژ خروجی پنل خورشیدی ولتاژ باطری مورد نیاز نیز تعیین می گردد.اگر خروجی پنل ولتاژ ۹۲ ولت باشد از یک باطری ۹۲ ولتی استفاده خواهیم کرد. باطری های ۹۲ ولتی در بازار به راحتی یافت می شوند.
در صورت استفاده از پنل خورشیدی ۲۱ ولتی از دو عدد باطری سری شده ۹۲ ولتی استفاده می نماییم.

اگر پنل خورشیدی ۹۲ ولت در خروجی تولید کند و توان آن نیز زیاد باشد می توان از دو عدد باطری ۹۲ موازی شده استفاده کرد. در هنگام اتصال کوتاه دو سر باطری امکان تولید جرقه وجود دارد که می تواند در صورت وجود مواد آتش زا ، باعث آتش سوزی شود فلذا هنگام کار موارد ایمنی را رعایت نمایید.

باطری های ذخیره کننده انرژی-تکسا

 

 

شرکت مهندسی تکسا، طراح و تولید کننده انواع استراکچرهای خورشیدی و سازه های فلزی

برای مشاهده قیمت و نحوه ی فروش استراکچرهای خورشیدی تکسا با ما تماس بگیرید.

 

لوگوی تکس نوشته تکسا

تیم مهندسی تکسا رسام کاسپین

هر آنچه در مقالات تکسا می‌خوانید، حاصل یک عمر کوشش تیمی است، کوششی در جهت درست ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. امیدواریم تلاش های مجموعه‌ی ما مورد رضایت شما باشد.

پیشنهاد میکنم این مقالات هم بخوانید!

ساعت کاری مجموعه : 8 صبح الی 5 بعدظهر

با ما تماس بگیرید : 09913900640