ردیابی نقطه ای حداکثر توان تولیدی سیستم های فتوولتائیک

توان-تولیدی-سیستم های-فتوولتائیک-تکسا-استراکچر-خورشیدی

در این مقاله امکان سنجی استفاده سیستم های فتوولتائیک، نحوه ی استفاده حداکثری از توان تولیدی سیستم های فتوولتائیک و تحلیل آن توسط نرم افزار MATLAB مورد بررسی قرار می گیرد.

یکی از مشکلات اصلی که جامعه ی بشری با آن رو به رو است بحران انرژی است، از یک سو نیاز به استفاده از انرژی روز به روز بیشتر می شود و از سوی دیگر منابع تولید آن که اغلب سوخت های فسیلی است محدودیت دارند و در آینده ای نه چندان دور به پایان می رسند.

در این بین نقش انرژی الکتریکی در مصرف سوخت های فسیلی بسیار پررنگ است لذا روی آوردن به استفاده از انرژی های نو و تجدید پذیر می تواند راه حل بسیار مناسب و معقولی برای کاهش مصرف سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی های زیست محیطی باشد.

خورشید به عنوان یک منبع عظیم انرژی به صورت رایگان و نامحدود در اختیار ما قرار داده شده است که می توان بسیاری از نیازهای جهان را از حیث انرژی برطرف کند.

یکی از کاربردهای انرژی خورشیدی، استفاده از آن به طور مستقیم یا غیر مستقیم برای تولید الکتریسیته می باشد، در این مقاله به معرفی تولید مستقیم برق از خورشید توسط سیستم فتوولتائیک، بررسی میدانی کشور ایران از حیث میزان جذب نور خورشید و امکان سنجی استفاده سیستم های فتوولتائیک و در پایان به تحلیل نحوه ی استفاده حداکثری از توان سیستم های فتوولتائیک و تحلیل آن توسط نرم افزار MATLAB می پردازیم.

مقدمه

یکی از گزینه های بسیار مناسب برای تأمین انرژی الکتریکی مورد نیاز بشر استفاده از سیستم های فتوولتائیک است که توسط صفحات خورشیدی انرژی نورانی خورشید را مستقیم به انرژی الکتریکی تبدیل می کند.

این سیستم به دلیل رایگان و نامحدود بودن انرژی خورشیدی، هزینه های پائین نگهداری، سهولت در نصب، عمر زیاد به دلیل عدم استفاده از قسمت های متحرک، عدم آلودگی هوا و امکان طراحی و ساخت از توان های بسیار کم تا بسیار زیاد می تواند به منبعی مناسب برای تولید برق تبدیل شود.

 

جهت مشاهده متن کامل این مقاله اینجا کلیک کنید.

 

شرکت مهندسی تکسا، طراح و تولید کننده انواع استراکچرهای خورشیدی و سازه های فلزی

برای مشاهده قیمت و نحوه ی فروش استراکچرهای خورشیدی تکسا با ما تماس بگیرید.

 

لوگوی تکس نوشته تکسا

تیم مهندسی تکسا رسام کاسپین

هر آنچه در مقالات تکسا می‌خوانید، حاصل یک عمر کوشش تیمی است، کوششی در جهت درست ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. امیدواریم تلاش های مجموعه‌ی ما مورد رضایت شما باشد.

پیشنهاد میکنم این مقالات هم بخوانید!

ساعت کاری مجموعه : 8 صبح الی 5 بعدظهر

با ما تماس بگیرید : 09913900640