مروری بر معیارهای مکانی احداث نیروگاه های خورشیدی در ایران

معیارهای-مکانی-احداث-نیروگاه های-خورشیدی-استراکچر خورشیدی-تکسا

یکی از راههای رسیدن به توسعه همه جانبه اقتصادی و اجتماعی در دنیای امروز، وجود یک منبع تولید انرژی پایدار، مستمر و قابل اعتماد است.

در میان انواع انرژیهای تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی به دلیل قابلیت تبدیل مستقیم به برق و حرارت، سادگی استفاده، امکان ذخیره سازی و بی پایان بودن آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، به طوری که در چند دهه اخیر تحقیقات فراوانی در مورد سیستمهای استفاده از انرژی خورشیدی در دنیا و ایران به انجام رسیده است.

با توجه به پتانسیل ایران در زمینه انرژی خورشیدی و نیز نیاز کشور به انرژیهای تجدیدپذیر، لازم است مکان یابی برای شناسایی مکانهای مناسب برای استفاده از انرژی خورشیدی انجام گیرد.امروزه انجام پروژه های مکان یابی صنایع از اصول و روشهای ارزیابی توان اکولوژیک و آمایش سرزمین است. انجام این پروژه ها مستلزم شناخت دقیق از تکنولوژیهای موجود صنعتی و نیازمندیهای محیطی دارد که در اصطلاح توازن نیاز و توان گفته میشود. در این مطالعه با بررسی مقالات متعدد چاپ شده و با نگرشی جدید در زمینه انواع مکان یابی های صنعتی و انرژیهای تجدیدپذیر، معیارهای اصلی و کاربردی برای امکان سنجی و تعیین مکان بهینه استفاده از انرژی خورشید بررسی و برای کشور ایران بومی سازی و ارائه شده است تا محققین بتوانند بر اساس آن بهترین مکانها را برای نصب انواع تجهیزات، تاسیسات و نیروگاههای خورشیدی استفاده نمایند تا هم سود بیشتری کسب نمایند و هم در کاهش آلودگیهای زیست محیطی سهیم باشند. نتایج تحقیق نشان میدهد مهمترین معیارها برای این موضوع در ایران، ساعات آفتابی، ابرناکی، گرد و خاک، رطوبت نسبی، ارتفاع، نقشه پتانسیل خورشیدی، کاربری و نوع پوشش زمین، خطوط انتقال نیرو و جاده های دسترسی است.

 

جهت مشاهده متن کامل این مقاله اینجا کلیک کنید.

 

شرکت مهندسی تکسا، طراح و تولید کننده انواع استراکچر خورشیدی و سازه های فلزی

برای مشاهده قیمت و نحوه ی فروش استراکچرهای خورشیدی تکسا با ما تماس بگیرید.

لوگوی تکس نوشته تکسا

تیم مهندسی تکسا رسام کاسپین

هر آنچه در مقالات تکسا می‌خوانید، حاصل یک عمر کوشش تیمی است، کوششی در جهت درست ترین پاسخ به مسائل و انتقال آن به شما. امیدواریم تلاش های مجموعه‌ی ما مورد رضایت شما باشد.

پیشنهاد میکنم این مقالات هم بخوانید!

ساعت کاری مجموعه : 8 صبح الی 5 بعدظهر

با ما تماس بگیرید : 09913900640